Datum/Tijd
Date(s) - 23/04/2020
15:00 - 15:40

Locatie
SMA ONLINE

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.


Voor SMA-leden is de deelname inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: GRATIS

VIRTUELE SESSIE

Sprekers :
Jonas Deprez & Alexander De Lancker, DALTIX

  

Wie of wat is Daltix ?

Daltix is een Belgische ‘scale up’, die baanbrekend werk verricht op het vlak van het verzamelen en verwerken van data. Daltix plukt hierbij dagelijks meer dan 5.000.000 productgegevens van het web en transformeert deze data naar scherpe inzichten. Momenteel volgt Daltix meer dan 70 retailers gaande van de klassieke food retailers tot ‘near-food’ (o.a. Action en Kruidvat) en de pure internet spelers (Bol.com, PicNic en Amazon).

 

Price & promo engine, die inzichten genereert

Daltix biedt een compleet ‘omnichannel’ overzicht aan op drie domeinen:
1. Prijzen
2. Promoties
3. Product nutritionele informatie

De snelheid en accuraatheid maken het bovendien mogelijk snel in te spelen op prijswijzigingen bij de concurrentie, eigen promoties continu op te volgen, de impact ervan te meten en met de concurrentie te vergelijken. Concurrent x beweert wel het goedkoopste of het gezondste assortiment op de markt te hebben, maar klopt dit met de geafficheerde prijs en met de nutritionele informatie van het product?

Anno 2020 verstrekt Daltix input aan een toenemend aantal internationale retailers en merkfabrikanten. Daarnaast maken ook derde partijen zoals Test Aankoop en FOD Volksgezondheid gebruik van de data voor het monitoren van de markt.

 

Concreet …

  1. Omwille van de huidige CORONA-tijden gaat deze sessie virtueel door; Jonas en Alexander laten hierbij zien wat zij aan fabrikanten/retailers via big data scraping (real time pricing, product DNA) als insights/reports kunnen bezorgen. Bovendien zullen ze kort ingaan op de impact van COVID-19 op de retailprijzen.
  2. Om het extra aantrekkelijk te maken zullen de sprekers enkele merken van één of meerdere SMA leden, actief in FMCG, in hun presentatie verwerken.
  3. Tijdens de sessie kunnen helaas niet alle merken van SMA leden, actief in FMCG, aan bod komen. Daarom wordt achteraf aan alle deelnemers, die hierom uitdrukkelijk verzoeken, een analyse bezorgd waarbij hun merkproducten als voorbeeld worden opgenomen.
  4. De presentatie duurt een 20-tal min, gevolgd door extra 20 min voor Q&A.

 

Laat deze unieke kans dan ook niet liggen en reserveer alvast je digitaal plekje via bovenstaande link of mits gebruik van het contactformulier met vermelding van het specifiek event dat je wenst bij te wonen.  De webinar link wordt verstuurd na je inschrijving.


Voertaal : Nederlands