Datum/Tijd
Date(s) - 07/12/2020
13:30 - 16:30

Locatie
SMA ONLINE

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Inschrijven via de UBA website : KLIK HIER

Voor SMA-leden is de deelname
aan 3 sales opleidingen inbegrepen in het lidgeld
Beperkt tot 2 leden in geval van SMA bedrijfslidmaatschap
Niet-leden : 280 euro, excl. BTW

Spreekster
Valérie Busquin, Partner Business Markers

 

Hoe wordt marketing de bepalende factor in customer experience management?

Wat is customer experience management? 
Waarom is het belangrijk?
Welke rol speelt marketing daarin? 
Hoe verloopt de samenwerking met andere departementen?
Wat zijn de kritieke succesfactoren? 
Hoe brengt u de customer experience naar een hoger niveau?

Marketeers streefden er altijd naar om de klant een centrale plaats te geven in wat ze doen, maar het is pas de laatste jaren dat ‘verbondenheid’ de kern van de klantbeleving is geworden. De klantbeleving omvat alle interactie tussen een individu en een bedrijf of merk, op elk moment, en heeft bijgevolg een grotere reikwijdte dan traditionele marketing. Klantbelevingsprogramma’s worden vaak ingeleid, gestuurd of uitgewerkt door marketeers.

Bij customer experience management wordt elke beleving van een (potentiële) klant met uw bedrijf of merk in kaart gebracht en wordt nagedacht over hoe die momenten (kunnen of zouden moeten) bijdragen aan een nog betere relatie. Enkele gouden tips:

  • Customer experience: besproken en overeengekomen door het hele managementteam
  • Schenk aandacht aan alle betrokken partijen, niet aan klanten alleen
  • Breng alle contactmomenten in kaart
  • Door externen uitgedacht, door het bedrijf zelf geïmplementeerd
  • Laat de besprekingen niet aanslepen, maar ga ook niet overhaast te werk

Hoogst interactieve training met case studies die duiding geven bij de beste praktijken, kruisbestuiving van ervaringen tussen deelnemers en oefeningen met de belangrijkste tools (in kaart brengen van de customer journey).

 

Na het volgen van deze online opleiding 

De bedoeling van deze training is om u het belang van customer experience te doen inzien. We geven u concrete tips om daaraan te werken.

 

Voor wie ?

  • Marketers die meer Customer Experience dimensie willen opnemen in hun praktijk maar die nog niet erover werken: Marketing Managers / Directors – Sales Managers / Directors – Brand / Product / Communication Managers – Account Managers.
  • Niet voor Customer Experience Managers die in hun dagelijks leven met deze topic werken.

 

Niveau

Deze opleiding richt zich naar “beginners” met een elementaire kennis van het behandelde thema.

 

Taal

De online opleiding wordt gegeven in de taal van de spreekster: Frans en Nederlands. De slides zijn in het Engels.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

 

Spreekster

Valérie Busquin (FR), partner bij Business Markers, gebruikt al meer dan 20 jaar customer empathy om er winnende businessmodellen en -strategieën van te maken. Ze werkte 11 jaar voor Procter & Gamble en heeft tonnen ervaring als coach, consultant en trainer.


Inschrijven via de UBA website : KLIK HIER

In samenwerking met