Datum/Tijd
Date(s) - 07/09/2020
13:30 - 15:30

Locatie
SMA ONLINE

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Deze sales training wordt online gegeven.
Inschrijven via de UBA website : KLIK HIER

Voor SMA-leden is de deelname
aan 3 sales opleidingen inbegrepen in het lidgeld
Beperkt tot 2 leden in geval van SMA bedrijfslidmaatschap
Niet-leden : 200 euro, excl. BTW

Spreekster
Els Breugelmans, Hoogleraar KU Leuven

 

Hoe kan ik mijn omnichannel aanpak optimaliseren?

Tijdens deze sessie zal aan de hand van wetenschappelijk onderzoek geïllustreerd worden op welke manier digitalisering het retail-landschap vandaag de dag verandert.

  • Welke digitale (r)evoluties zijn er?
  • Hoe beïnvloedt de digitalisering aankoopgedrag?
    • Hoe (anders) kopen we?
    • Waar (anders) kopen we?
    • Betekent dit het einde van fysieke winkels?
  • Hoe beïnvloedt de digitalisering retail-strategieën?
    • Welke uitdagingen zijn er?
    • Welke opportuniteiten zijn er?
    • Hoe kan retail een antwoord bieden?

Tijdens de opleiding zal met behulp van voorbeelden en mini-cases academische literatuur geïllustreerd worden, en zal een vertaalslag gemaakt worden hoe uitdagingen van de digitale (r)evolutie vertaald kunnen worden naar opportuniteiten voor managers die actief zijn in een retail omgeving. Zaken zoals omni-channel retail, en experience marketing zullen uitgebreid aan bod komen.

 

Verwachte uitkomsten

  • Beter begrijpen en kaderen van de impact van digitalisering op aankoopgedrag.
  • Inzichten verkrijgen in hoe digitalisering in de retail sector een invloed heeft.
  • Een duidelijker beeld krijgen van mogelijke oplossingen die een antwoord kunnen bieden op de digitale (r)evolutie.

 

Materiaal

Er zullen slides ter beschikking gesteld worden, met academische wetenschapsliteratuur als achtergrondmateriaal.

 

Voor wie ?

Voor Sales Managers, Trade Marketing Managers, Marketing en CatMan Managers, die bezig zijn met het definiëren en implementeren van omnichannel-strategiëen.

 

Niveau

Deze opleiding richt zich naar “beginners” met een elementaire kennis van het behandelde thema.

 

Taal

De workshop wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

 

Spreker

Prof. dr. Els Breugelmans is hoogleraar aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van KU Leuven campus Antwerpen, waar zij verbonden is aan de Onderzoekseenheid Marketing Management. Haar wetenschapsonderzoek is gefocust op het empirisch modeleren van retail vraagstukken, waarbinnen zij o.a. topics bestudeert zoals omni- en multi-channel aankoopgedrag, retailer-producent relaties, en getrouwheidsprogramma’s. Haar onderzoek werd gepubliceerd in academische top-tijdschriften zoals Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, en Journal of Retailing.Zij is lid van de editorial boards van Journal of Retailingen Journal of Business Research.


Deze sales training wordt online gegeven.
Inschrijven via de UBA website : KLIK HIER

In samenwerking met