Terug

Unlocking the Potential behind Data

Omschrijving

SMA nodigt je uit op een inspirerend event over het échte potentieel van data. Hoe zet je data slim in voor betere samenwerking, sterkere plannen en blijvend concurrentievoordeel?

📍 Laat je inspireren, wissel ideeën uit met vakgenoten en ontdek hoe jij het verschil kan maken met data.  Schrijf je nu in!

How to build effective data-driven category and brand plans?

Data is cruciaal voor het ontwikkelen van doeltreffende category- en merkplannen. Maar welke data heb je nu echt nodig, en hoe vermijd je dat je verdrinkt in de beschikbare informatie?

De sleutel ligt in het stellen van de juiste businessvragen. Alleen dan kun je gericht analyseren en de data omzetten in relevante inzichten. 

🎯 Luc Desmedt (LD&Co) toont hoe je met een scherpe vraagstelling, de juiste data en analyse tot een efficiënt en actiegericht plan komt. 

Bert Jacobs (IMPAQTR) licht toe hoe je:

✅ Een data-gedreven samenwerking versterkt
✅ Verschillende datatypes integreert voor een completer beeld
✅ Technologie inzet voor automatisatie, integratie en gebruiksgemak

⚖️ Juridisch experte Emmelie Wijckmans (FAROS) zoomt in op de regels rond mededinging en GDPR bij data-uitwisseling tussen retailers en fabrikanten..

Voertaal: Nederlands

 

Sprekers


Luc Desmedt (LD&Co)

Luc held several brand & marketing management positions, gained KAM experience, and played a pioneering role in the worldwide development of Category Management within P&G. In 2002, Luc developed consulting & training services aimed at developing and delivering Category Management, Shopper & Trade Marketing competences and strategies at Retail Insights.
Luc is founder of LD&Co, delivering consulting & training services.

Bert Jacobs (Impaqtr)

Founder. De Oost-Vlaamse start-up Impaqtr wil retailer data en door fabrikanten gewenste gegevens in de supermarkten met een SaaS-platform (Aurora) samenbrengen. Retailers kunnen hun data beschikbaar maken voor fabrikanten, maar ook die kunnen weer hun eigen data toevoegen uit bijvoorbeeld SAP of SalesForce of marktonderzoek dat van derden komt. Met die aanpak vond Impaqtr ondertussen al vele klanten, waaronder kleppers als AB Inbev, Henkel, PepsiCo en Ferrero.

Emmelie Wijckmans (Faros)

Emmelie’s praktijk focust op Europees en Belgisch mededingingsrecht. Emmelie behandelt op dagelijkse basis mededingingszaken voor de Europese Commissie en de Belgische mededingingsautoriteit, en verstrekt ook advies aan een brede waaier van ondernemingen. Zij is tevens trainer in het compliance team van Faros. In deze context ontwikkelt ze op maat gemaakte compliance trainingen voor Belgische en internationale ondernemingen. Emmelie heeft bijzondere expertise in de retail sector, alsook in media, IT en farma.


Spreker(s)

  • Luc Desmedt (LD&Co)
  • Bert Jacobs (Impaqtr)
  • Emmelie Wijckmans (Faros)


Programma

  • 14.30  Ontvangst
  • 15.00 Introductie & SMA-plannen najaar
  • 15.10 Presentaties
  • 17.00 Uitgebreide zomerse netwerkreceptie


Hoe kan ik contact opnemen met SMA als ik vragen heb?

U kunt ons via e-mail bereiken op sma@sma-belgium.be.

Locatie

Hotel Abbey – Kerkeblokstraat 5 – 1850 GRIMBERGEN

Datum & tijd

Donderdag 26 juni 2025

14:30 - 17:00


Tags

ON THE MOVE GET TOGETHER

Deel met uw vrienden en collega's