Veel merkteams hebben de afgelopen jaren enorme datasets opgebouwd (websiteverkeer, databases, klantenservicegegevens, verkoopdashboards, ...). Toch lijken veel marketing- en salesprofessionals niet goed te weten wat ze met al die gegevens moeten doen.
In zijn boek “The Brand Butterfly” licht marketeer Bert Peleman toe hoe je met die data aan de slag kan, met de nadruk op die klanten die meer dan de helft van de omzet genereren, de “High Value Customers”.
Aan de hand van inspirerende voorbeelden en bruikbare inzichten brengt hij een overzicht van de drie stappen naar succes:
- Hoe definieer je High-Value klanten?
- Hoe herken je hen snel in je data en zet je ze op een High-Value spoor?
- Hoe behoud je hen (high value)?
“The Brand Butterfly” werd net verkozen tot “Marketing Book of the Month” door de BAM (Belgian Association of Marketing).
Bert Peleman is een ervaren marketingleider met een carrière bij zowel internationale als lokale merken. Hij begon zijn loopbaan bij Procter & Gamble en bekleedde vervolgens senior internationale marketingfuncties bij The Walt Disney Company en Estée Lauder Companies. In België heeft hij groei en innovatie gestimuleerd bij gerenommeerde namen in mobiele telecommunicatie (Mobistar), energie (Nuon, Lampiris) en detailhandel (Brico & Planit).
Als keynote speaker heeft Bert inzichten gedeeld op marketingconferenties over de hele wereld. Tegenwoordig adviseert en investeert hij in start-ups en scale-ups in verschillende sectoren. Hij maakt ook podcasts en is de auteur van “The Brand Butterfly” (2025, Uitgeverij Pelckmans), een strategische en praktische gids voor “High-Value Customer” marketing.
U kunt ons via e-mail bereiken op sma@sma-belgium.be.
Abbey - Kerkeblokstraat 5, 1850 Grimbergen
Dinsdag 21 oktober 2025
14:30 - 18:00